Matuška odštartoval do jedenástej sezóny

Napriek problémom s palivovým čerpadlom odchádzal Martin Matuška z úvodného podujatia Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu (MSR PAV) na Slovakia Ringu spokojný. 


Trochu netradičným podujatím na okruhu sa slovenský kopcový šampionát otváral už štvrtýkrát po sebe a obhajcovia tohto podniku argumentujú, že je tým najlepším spôsobom na otestovanie techniky pred ostrým štartom na kopcoch. V tomto duchu to teda pojal aj skúsený pretekár zo Zvolena. Vlaňajšie dôverné zbližovanie sa s novou formulou Tomis 99-04 mu vynieslo postavenie v TOP5 v absolútnom poradí MSR a logicky Maťa ešte viac namotivovalo.

 „Mám radosť, že za tých viac ako desať rokov sa mi darí neustále zlepšovať a posúvať sa v absolútnom poradí. Stále mám však o čom snívať. Veď bolo by naozaj krásne, ak by sa mi v novej sezóne znova podarilo ešte o kúsok zlepšiť a dostať sa do TOP3 absolútneho poradia,“ skromne naznačuje svoje ambície v práve sa rozbiehajúcom šampionáte Martin Matuška. 


„Počas zimnej prestávky som sa snažil veľmi zodpovedne pripraviť formulu na štart úvodných pretekov. Pomenil som niektoré komponenty a myslím, že som urobil maximum, čo sa dalo. Najväčšiu radosť však mám, že sa mi podarilo prezuť formulu do nových pneumatík Avon. Vlani som výrazne cítil, že moje staré gumy už nestačia a tak verím, že mi nové obutie pomôže k ešte lepším časom na trati,“ približuje predsezónne detaily populárny Zvolenčan. 


Už prvé tréningové jazdy naznačovali pekné zlepšenie a Maťo sa na štart prvých pretekov (na Slovakia Ringu sa jazdili dva preteky v jednom dni) tešil. Lenže čaro motoristického športu je ukryté aj v nepredvídateľných okolnostiach.

„Po dvoch vydarených tréningových jazdách som v dobrej pohode roloval na štart prvej súťažnej jazdy dopoludňajších pretekov, no nečakane prišiel šok,“ opisuje kritický moment víkendu pilot tímu Matuška Motoršport. 


 „V čase, keď mi už odpočítavala časomiera, tak zhasol motor a nepodarilo sa mi ho naštartovať. Do pretekov som neodštartoval! Keď sme formulu odtlačili do depa, tak sme zistili že zlyhalo palivové čerpadlo. Náhradné som nemal, a ak by som ho nepozháňal, tak by bol celý víkend stratený. Preto sa chcem veľmi pekne poďakovať môjmu odvekému rivalovi a zároveň výbornému kamarátovi Jarovi Dubóczimu, ktorý mi pomohol svojim náhradným palivovým čerpadlom. Znova sa tak potvrdilo, že hoci na trati si nič nedarujeme, tak v depe tvoríme skvelú partiu, ktoré si navzájom drží palce a pomáha si.“ 


Po výmene čerpadla sa Maťo Matuška už postavil na štart popoludňajších druhých pretekov a potvrdil svoje tohtoročné ambície. 

„Podarilo sa mi vyjazdiť druhé miesto v absolútnom poradí Majstrovstiev Slovenska a postaviť bodový základ do sezóny,“ usmieva sa Zvolenčan, ktorého tohtoročný súťažný plán je nastavený na absolvovanie kompletnej sezóny MSR PAV. 


„Škoda tých stratených bodov z dopoludnia, no je to šport a treba počítať aj s takýmito situáciami. Sezóna sa však ešte iba rozbieha a bude dosť príležitosť stratené body dobehnúť. Myslím si preto, že nie je dôvod odchádzať zo Slovakia Ringu sklamaný. Teraz budeme mať niekoľko týždňov čas na vyhodnotenie úvodných pretekov a prípravu na druhé podujatie, ktoré sa pôjde v polovici mája v Ústí nad Orlicí.“


 Podujatie na východe Čiech, ktoré je druhým v slovenskom kopcovom kalendári aktuálnej sezóny, je pre Zvolenčana jediným tohoročným zahraničným štartom, keďže sa počíta do MSR. (Pozn. Šternberg a Korczyna sa jazdí ako MMSR.)


„Na záver by som ešte rád poďakoval všetkým partnerom a priateľom, ktorí mi pomáhajú aj v tejto sezóne. Veľmi si to vážim a ďakujem im. Mimochodom, v tejto sezóne bude pod hlavičkou Matuška Motoršport v Slovenskom kopcovom pohári (SKP) premiérovo štartovať aj Denis Bakoš so Seatom Leon,“ uzatvára víkend na Západe Slovenska Martin Matuška. „Denis mal na Slovakia Ringu súťažnú premiéru. Všetci mu držíme palce a vítame ho v našej „oktánovej partii“.


Ľuboš Kašický

FOTOGALÉRIA Matuška Motoršport Hill Climb Race Slovakia Ring 2024


Partneri tímu