Matuška tretí na Slovensku!

Majstrovstvá Slovenska pretekov automobilov do vrchu (MSR PAV) poznajú tohtoročných laureátov. Prvýkrát sa medzi najlepších troch zaradil aj populárny Zvolenčan Martin Matuška.  


Progres, aký Martin Matuška systematicky predvádza už jedenásť sezón na scéne slovenského motoristického športu je len jeden z dielikov „lega“, ktoré tento populárny pretekár dokázal v roku 2024 poskladať do svojej doteraz najúspešnejšej sezóny. Zvolenčan je nádherným príkladom toho, akú veľkú rolu v zakríknutom slovenskom  autošporte zohráva oduševnená vášeň a veľké športové srdce. Je svetielkom nádeje a príkladom pre nové generácie pretekárov.

null

„Už pred pätnástimi rokmi, keď som začínal pretekať v tých najnižších úrovniach, som mal sen. Hanbil som sa však priznať, aby som nevyzeral namyslene. Posledných jedenásť rokov som jazdil na formule a stále veril, že raz to dokážem. No a tento rok sa môj sen konečne stal skutočnosťou,“ s dojatím sa vyznáva šťastný Martin Matuška.


„Prvýkrát som vyhral absolútne prvenstvo v pretekoch MSR, a navyše sa mi podarilo vyjazdiť celkové tretie miesto v absolútnom poradí slovenského šampionátu. Mám z toho veľkú radosť. Je to satisfakcia za všetky tie roky poctivej práce. Neraz boli aj chvíle, keď som toho mal už plné zuby, no vždy som sa z toho vyspal a na druhý deň sa zahryzol ešte viac.“


Napokon, ani štart do práve skončenej sezóny 2024 nevyšiel pretekárovi tímu Matuška Motoršport najlepšie.

„Na úvodný podnik na Slovakia Ringu som prišiel s niekoľkými vylepšeniami, a konečne aj s novými pneumatikami. Tréningové časy ma radili na druhé miesto a vyzeralo to nádejne. Lenže hneď na štarte do prvých pretekov ma zradilo palivové čerpadlo! Body boli stratené! Našťastie sa mi podarilo čerpadlo vymeniť a zachránil som aspoň body z druhých pretekov, kde som potvrdil druhú priečku. U21-ka však začalo podobne, ako ring. Nádejné časy v tréningoch potvrdilo druhé miesto v prvej jazde v sobotu, no potom zapršalo a všetko bolo preč.“


Matuška nedeľňajším štvrtým miestom zachraňoval, čo sa dalo, no na víkend v Ústí na Orlicí nebude pilot formuly Tomis 99-04 spomínať nadšene. Situácia v „majstráku“ sa pre neho začala zamotávať a najbližší súťažný víkend už nasledovali Ožďany, kde sa mu v ostatných rokoch príliš nedarilo.


„Preteky v Ožďanoch milujem. Sú tam skvelí ľudia a vždy sa tam cítim, ako doma. Aj trať mi vyhovuje, len smola z predošlých rokov ma držala v rešpekte. Tentoraz sa však šťastie priklonilo ma moju stranu a po odstúpení Maťa Juhása som dokázal zvíťaziť v absolútnom poradí po obidva súťažné dni a zapísal som si doteraz najväčší úspech v mojej pretekárskej kariére,“ bilancuje Zvolenčan, ktorý sa razom vrátil do hry a priebežne bol dokonca druhý v absolútnom poradí.


„Bol to skvelý pocit, no realita Čierneho Balogu ma vrátila na zem. Vedel som, že charakterom je trať prijateľná, ale evidentne mi chýbal výkon a tak som nedokázal silnejším „koňom“ konkurovať. Do hry o medaily sa už prihlásili aj Stano Buzalka a navrátivší sa Mišo Žiak. Spolu s Mikim Čambalom to bola silná trojka a pred zvyškom sezóny sa črtal dramaticky zaujímavý súboj o každý bod,“ vysvetľuje Maťo Matuška. 


Pezinska Baba, ktorá sa vrátila do kalendára národného šampionátu v plnej paráde, je známa tým, že sa tam aktuálne dosahujú najvyššie rýchlosti. Zvolenčanovi „Baba“ vyhovovala a potvrdil to druhý a štvrtým miestom.


„Tieto body ma udržali v hre o titul vicemajstra. Pred posledným súťažným víkendom na Jankovom vŕšku bol medzi mnou a Mikim rozdiel iba dvoch bodov a všetko bolo otvorené. Vŕšok mi však vôbec neprial. V sobotu som chcel aspoň odjazdiť tréningy predtým, ako som musel súťažné jazdy vynechať pre pracovné povinnosti. Nepodarilo sa. V nedeľu zasa zapršalo a skončil som mimo prvú desiatku. Nulový bodový zápis tak znamenal definitívne bronzovú priečku v konečnom poradí. Z pohľadu víkendu na Jankovom vŕšku to bolo sklamanie, no v celosezónnom kontexte som rád, že som dokázal vybojovať tretie miesto v absolútnom poradí Majstrovstiev Slovenska.


Je to môj najväčší úspech v doterajšej športovej kariére a veľmi si ho vážim. Navyše sa mi podarilo v pretekoch na Pezinskej Babe získať pódiové umiestnenie v rámci formúl Zóny Strednej Európy, čo je tiež pre mňa historicky prvýkrát. Navyše som na všetkých tratiach dokázal vylepšiť svoje osobné maximá a potvrdil tak, že moje spojenie s formulou Tomis 99-04 je stále schopné posúvať výkonnosť vyššie. Je to ďalšia výzva a motivácia.


Ale toto všetko by som nedokázal bez podpory mojich sponzorov, mojej priateľky, mojej rodiny a skvelých fanúšikov, ktorých fandenie ma neskutočne nabíja energiou. Všetkým vám veľmi pekne ďakujem. Som šťastný, že vás mám a vynasnažím sa aj v ďalšej sezóne potešiť vás ešte lepšími výsledkami,“ dáva bodku za práve skončenou sezónou Martin Matuška, ktorý okrem tretieho miesta v absolútnom poradí vybojoval aj domáci titul v triede D/E2-2000 a v Zóne Strednej Európy (FIA CEZ) je priebežne aktuálne na peknom šiestom mieste v triede D-E2-SS. 


Ľuboš Kašický      

Partneri tímu